Integratie van Keypoint Connect met Brokercloud Connected


Herstel in natura zit in de lift. Het concept biedt dan ook een heel aantal voordelen voor zowel de verzekeringsmakelaar als de eindklant. Bovendien is het voortaan mogelijk om vanuit BrokerCloud Connected rechtstreeks een beroep te doen op de services van Keypoint, de digitale assistent van de makelaar op het vlak van schade aan gebouwen. Ontdek hier hoe BrokerCloud Connected en Keypoint u het leven als makelaar een stuk gemakkelijker maken.

Troeven van een herstelling in natura via Keypoint Repair

Waarom zou een makelaar zijn klant aanraden om voor herstel in natura via Keypoint te kiezen?

“Daar zijn verschillende redenen voor”, stelt Jonathan Goderis, mede-oprichter van het bedrijf. “We zijn erkend door vijf makelaarsmaatschappijen en één agentenmaatschappij en beschikken over specifieke volmachten. Dit maakt dat we schades tot bepaalde bedragen volledig kunnen regelen. Met al deze verzekeraars hebben we concrete SLA’s afgesproken die de klant een sterke service garanderen. Zo mag de klant binnen 24u na het indienen van het schadedossier rekenen op een eerste contactname. Wij sturen vervolgens een hersteller, die maakt een bestek op en herstelt de schade na goedkeuring van dat bestek. De factuur van de hersteller wordt rechtstreeks geregeld met de verzekeraar. De klant moet dus niks voorschieten. Meer nog, zijn vrijstelling valt zelfs volledig weg of wordt vervangen door een Engelse vrijstelling als hij voor Keypoint kiest! Kortom, de makelaar bezorgt zijn klant een handige en financieel interessante oplossing, maar vaart er zelf ook wel bij: hij moet zich bijvoorbeeld geen zorgen meer maken over de soms lastige zoektocht naar een kwalitatieve hersteller en een concurrentiële offerte. Keypoint regelt dit in zijn plaats.”

Naadloze integratie in het beheerplatform BrokerCloud

Eenmaal de makelaar overtuigd is van de meerwaarde van de aanpak van Keypoint, is het natuurlijk belangrijk dat ook de administratieve flow soepel verloopt. Joeri Maes, Key Account & Product Manager bij BrokerCloud Connected: “Daar zorgen wij met BrokerCloud optimaal voor. Een makelaar kan in ons beheerplatform een schadedossier aanmaken, en vervolgens meteen aangeven dat hij kiest voor herstel in natura via Keypoint. Daarna wordt de statusupdate in BrokerCloud automatisch overschreven door de statusupdate van Keypoint. De makelaar weet dus op elk moment hoever het met de afhandeling van het schadedossier staat. Bij elke nieuwe stap wordt het dossier geüpdatet in BrokerCloud en ontvangt de makelaar info via mail van Keypoint. Makelaars kunnen trouwens in het overzicht van hun schadedossiers meteen filteren op de Keypoint-dossiers. Ook dat is een handige feature. We maken het de makelaar makkelijk, zodat hij in enkele muisklikken alle info over de dossiers die hij aan Keypoint doorgegeven heeft, kan raadplegen. Hij moet ook maar één keer inloggen en de data van een dossier slechts eenmaal invoeren: alle informatie wordt automatisch doorgestuurd en centraal beheerd binnen BrokerCloud. Klanten kunnen trouwens via het klantenportaal van BrokerCloud Connected alle relevante documenten in het kader van hun schadedossier terugvinden. De inspanningen die de makelaar moet leveren, verkleinen dus, terwijl de klantentevredenheid bij de eindklanten sterk toeneemt omdat ze volledig ontzorgd worden. Het ideale resultaat van de kruisbestuiving tussen een uiterst toegankelijk beheerplatform en de gratis (!) topservice van Keypoint.”

Benchmarking

Dit alles maakt dat de gemiddelde doorlooptijd van een schadegeval bij Keypoint aanzienlijk korter is dan bij traditioneel geregelde schadedossiers. Het feit dat de klant snel over een bestek van een hersteller beschikt, biedt op dit vlak een belangrijke meerwaarde. “Een studie van Accenture Research toont aan dat de Net Promotor Score (NPS, een tool die gebruikt wordt om de klantenloyauteit te meten) over verzekeraars heen bij schade 17 bedraagt. Bij Keypoint is dit 49”, aldus Jonathan Goderis. “Het feit dat de klant geen hersteller moet zoeken en toch snel zijn probleem opgelost krijgt, draagt hiertoe natuurlijk sterk bij. Ook zetten we stevig in op proactieve communicatie om iedereen te allen tijde te informeren over de status van het dossier. Dit wordt sterk geapprecieerd, want communicatie is key bij schadegevallen. In een volgende fase zullen we ook de syndici in het BrokerCloud-verhaal betrekken.”

Waarom slaat BrokerCloud Connected de brug met Keypoint?

Joeri Maes: “De connectie van Keypoint met BrokerCloud sluit perfect aan bij onze missie: de makelaar een ecosysteem bieden door gespecialiseerde services en tools te koppelen aan zijn beheerplatform. De makelaar moet slechts één keer inloggen om toegang te krijgen tot dat ecosysteem. Hij moet maar één keer gegevens invoeren om ze in alle verbonden tools te kunnen gebruiken. Wijzigingen aan gegevens worden automatisch gesynchroniseerd. Handig, overzichtelijk en efficiënt.”

Jonathan Goderis 3
Geschreven door Jonathan Goderis

info@keypoint.be