De NPS-scores spreken voor zich: het herstel van schade via herstel in natura zorgt voor een hogere klanttevredenheid. Een kortere doorlooptijd en overzichtelijke communicatie zijn twee cruciale elementen die herstel in natura kunnen aanbieden in tegenstelling tot klassiek herstel of een financiële vergoeding.


Wat is NPS?

NPS staat voor Net Promotor Score en is een managementtool die wereldwijd wordt gebruikt om klantloyaliteit en – tevredenheid te meten. Deze methode werd voor het eerst geïntroduceerd begin jaren 2000. Volgens onderzoek gaan een positieve score en omzetgroei hand in hand.

Sneller en meer gericht herstel

Volgens de NPS-score is het alvast duidelijk dat herstel in natura veel hogere tevredenheidscijfers kan voorleggen dan klassiek herstel, verschillen tot 40% zijn niet uitgesloten.
Redenen voor deze hogere score kunnen teruggeleid worden naar onder andere de goede opvolging, aanbieden van een gerichte oplossing. Ook het wegvallen van de administratieve rompslomp voor de schadelijder is een groot pluspunt.

Keypoint dicht de kloof

In de Benelux hebben we de afgelopen jaren een duidelijke achterstand opgelopen in vergelijking met de rest van Europa. Gemiddeld wordt er in andere EU-landen meer dan 60% van de schades aan gebouwen in natura afgehandeld, in België en Nederland ligt dit percentage nog veel lager. Een gemiste kans, zowel voor de verzekeringsmaatschappijen als voor de verzekerden.

Bij Keypoint trachten we deze kloof te dichten gezien wij ervan overtuigd zijn dat herstel in natura via Keypoint een absolute meerwaarde is voor het verhogen van de klanttevredenheid. We baseren onze werking op drie duidelijke pijlers:
1. Een goed uitgewerkt systeem waarbij alle actoren telkens geëvalueerd worden;
2. Een persoonlijke aanpak en service voor ieder dossier;
3. Een gebruiksvriendelijke manier voor de opvolging van de schade, toegankelijk voor zowel de schadelijder, (verzekerings)tussenpersoon, verzekeringsmaatschappij en de hersteller.

Klassiek herstel versus herstel in natura

Bij klassiek herstel verloopt het herstelproces veel stroever en dienen alle inspanningen te komen van de schadelijder. Zo moet deze zelf een zoektocht starten naar een hersteller in de hoop dat hij wil langskomen voor het opmaken van een correct bestek. Vaak zal de hersteller een voorschot vragen voor het opmaken van het bestek gezien hij niet zeker is dat hij de werken effectief zal mogen uitvoeren. Eenmaal een bestek ontvangen moet de schadelijder dit overmaken aan zijn verzekering in de hoop dat deze wordt goedgekeurd. Helaas vormt dit al snel een volgend probleem, veel bestekken zijn niet gedetailleerd waardoor de verzekeringstussenpersoon deze niet kan accepteren. Indien dit het geval is begint de verzekerde vaak opnieuw van nul af aan.
Stel dat het bestek toch wordt goedgekeurd, duurt het vaak weken of zelf maanden om een afspraak te kunnen vastleggen met de hersteller.

Deze rompslomp is verleden tijd wanneer de klant kiest om zijn schade te laten herstellen via herstel in natura via Keypoint. Dankzij de service van Keypoint hoeft de klant niet meer op zoek te gaan naar een herstellers, expertises zijn verleden tijd… Daarnaast is de klant zeker van een kwalitatieve herstelling naar oorspronkelijke staat.

Nog vragen? Keypoint staat voor je klaar!

De experts van Keypoint zijn telefonisch bereikbaar of via mail. Contacteer ons gerust, wij staan voor je klaar. Of bezoek onze website www.schadeaanuwwoning.be , daar kan u alle informatie vinden over onze werking.

Jonathan Goderis 3
Geschreven door Jonathan Goderis

info@keypoint.be