Keypoint staat in de markt onder andere bekend als een innovatieve speler die syndici en verzekeringsmakelaars bijstaat in het beheer van hun vastgoedportefeuille. De oplossingen die Keypoint biedt, reiken evenwel verder dan deze twee doelgroepen: Iedereen die meerdere gebouwen beheert, kan zijn gebouwbeheer via de Connect-tool van Keypoint efficiënter organiseren. Veritas, de retailketen met meer dan 120 winkels in ons land, is alvast overtuigd van de meerwaarde van Keypoint.


LOGO metmarge 2018 CMYK zwart drukwerk 002 veritas

“Onze Keypoint Connect-tool werd echt op maat van property managers ontwikkeld”, zegt Arne Bral, Business Development Manager bij Keypoint: “Connect biedt hen de mogelijkheid om schadedossiers vlotter te regelen en andere beheerstaken efficiënter te organiseren. Ons platform is niet alleen interessant voor syndici en verzekeringsmakelaars, maar ook voor bedrijven met meerdere vestigingen of meerdere taken in een bepaald gebouw, want in elk van die gebouwen moeten er onderhoudswerken uitgevoerd worden en schades verholpen worden. Dit brengt een hoop administratie met zich mee en dan maakt een sterke digitale tool een enorm verschil. We zijn alleszins heel tevreden dat Veritas er ook zo over denkt.”

Veritas als retail-winkelketen en Keypoint als softwareleverancier. Waar ontstond de match tussen beide partijen precies?

Peter De Smedt, Sales Director bij Veritas: Naar aanleiding van enkele verzekeringsdossiers werd de Keypoint Connect-tool aan ons voorgesteld als een interessant beheersysteem. Dat vonden we meteen het overwegen waard, want toegegeven, het pakket dat we tot dan toe gebruikten, was langzaam maar zeker gedateerd. We waren uiteindelijk snel overtuigd. Bovendien is de tool echt gebouwd voor wat we nodig hebben, zonder allerlei overbodige toeters en bellen.

Waar ligt de meerwaarde van Keypoint Connect?

Peter De Smedt: Op verschillende vlakken. Eerst en vooral is het handig dat het volledige facilitybeheer in één en hetzelfde platform geregeld kan worden. Je hoeft niet langer te switchen tussen meerdere tools, en dat zorgt voor heel wat tijdswinst. Daarnaast is het erg eenvoudig dat alle tussenkomsten in een bepaald dossier of ticket chronologisch opgeslagen worden. Je loopt niet het risico dat bepaalde info op een of andere manier verloren gaat en het bezorgt je als gebruiker een duidelijk overzicht. Verder is het natuurlijk interessant dat we schadedossiers via Keypoint Connect rechtstreeks kunnen koppelen aan de tools van onze verzekeraars. En tot slot biedt Keypoint Connect ons ook de toegang tot een breed netwerk aan leveranciers en specialisten. We doen dan ook af en toe een beroep op de Repair-tool van Keypoint. Kortom, we worden in zeer sterke mate ontzorgd, tot en met de administratie. Keypoint Connect en Repair vormen een all-in-one-oplossing voor facilitybeheer, die we zeker aanbevelen aan andere retailondernemingen.

Arne Bral: Property managers kunnen ook samen met hun verzekeringsmakelaars afspreken dat ze hun schadedossiers via onze tool regelen. Dit zorgt dan nog eens voor extra efficiëntiewinst.

Wat denken jullie precies over het ticketsysteem van Keypoint Connect?

Lisa Gauthier, Retail Back Office Coördinator: Het is zeer gebruiksvriendelijk. Het ticketsysteem laat bijvoorbeeld toe om snel en handig tickets te filteren en het proces op te volgen. Dat je er ook e-mails aan kunt koppelen, bespaart ons heel wat opzoekwerk. Vroeger moesten we vaak stevig graven in onze mailboxen om te achterhalen welke mails bij welk dossier hoorden. Dat is met Keypoint Connect verleden tijd. Je merkt meteen welke e-mails er verstuurd zijn en door wie. Het zorgt er meteen ook voor dat collega’s meteen zien wat de stand van zaken is in een dossier. Tickets onderling overnemen is kinderspel geworden. Bovendien sturen we onze eigen leveranciers aan via de applicatie, maar kunnen we ook, wanneer gewenst, beroep doen op het nationale herstelnetwerk van Keypoint Repair. We zijn dus een zeer tevreden klant.

Jonathan Goderis 3
Geschreven door Jonathan Goderis

info@keypoint.be