Digitalisering is de dag van vandaag een must voor bedrijven, ook in de verzekeringssector. Zo wil Van Dessel door haar partnership met Keypoint de kaart van de toekomst trekken. Door het Keypoint Connect platform zal de communicatie en afhandeling van schadedossiers tussen syndici en Van Dessel aan snelheid en efficiëntie winnen, wat ideaal is als USP om nieuwe syndici te overtuigen.


Wie is Van Dessel?

Matthias Claessens: Wij zijn een top 5 verzekeringsmakelaar die actief is in het B2B- en B2C-segment. Wij staan garant voor een persoonlijke aanpak en hechten veel belang aan de relatie met de klant. Anderzijds zetten we ook heel erg in op de kwaliteit en professionaliteit van onze dienstverlening. We proberen klanten te adviseren en te begeleiden bij het analyseren van risico’s, maar ook bij eventuele schadegevallen. In de veranderende wereld van vandaag zoeken we ook naar nieuwe en extra diensten die we kunnen aanbieden om onze klanten een totaaloplossing te kunnen bieden. Dat omvat in het kort ook onze missie.

Waarom gaan jullie met elkaar in zee?

Matthias Claessens: Bij Van Dessel gaan we op zoek naar een totaaloplossing voor de eindklant. Dankzij Keypoint kunnen wij die uitbreidende diensten aanleveren aan onze syndici, dus past dit perfect in onze visie. Zo vinden wij communicatie heel belangrijk, onder andere in een schadeproces. Niet alleen de communicatie tussen ons en de syndicus moet snel, transparant en duidelijk zijn, maar ook met alle andere betrokkenen. Dit is dan ook de reden waarom wij graag met Keypoint aan de slag gaan.

Arne Bral: Keypoint heeft het platform Connect gebouwd om de samenwerking tussen syndici en de verzekeringstussenpersoon zo efficiënt mogelijk te kunnen laten verlopen wat betreft schadedossiers. Onze doelgroepen zijn dan ook enerzijds de syndicusmarkt en elke entiteit die gebouwen in beheer heeft, maar anderzijds ook de verzekeringssector. Wat betreft de verzekeringssector zijn we op zoek naar partnerships met verzekeringstussenpersonen die geloven in een digitale toekomst voor het schadebeheer. Iedereen weet dat een traditioneel verloop heel veel mail- en telefoonverkeer omvat, wat er voor zorgt dat het proces heel lang duurt. Bij Keypoint zijn wij gaan zoeken naar oplossingen om zowel voor de syndicus als voor verzekeringstussenpersonen alles veel eenvoudiger en efficiënter te laten verlopen dan voorheen. Zo hebben we vanaf de eerste gesprekken met Van Dessel gemerkt dat we al heel snel op één lijn zaten.

Wat wensen jullie te bekomen via dit partnership?

Matthias Claessens: Voor ons is dit niet alleen een partnership tussen Van Dessel en Keypoint, maar ook tussen de syndici en alle andere stakeholders binnen een VME. Het platform zorgt ervoor dat iedereen altijd tijdig op de hoogte wordt gebracht van de stappen in het schadeproces, waardoor een schadegeval op een veel efficiëntere manier kan worden afgehandeld. De overlast wordt zo tot een minimum beperkt, en dat is uiteindelijk toch de bedoeling, zowel van ons als van de syndicus.

Arne Bral: Voor Keypoint is dit partnership een enorme opportuniteit om ons nogmaals te bewijzen als referentiepartner inzake software voor schadeafhandeling aan gebouwen. Het feit dat een verzekeringsmakelaar met het kaliber van Van Dessel gelooft in wat wij aanbieden, toont aan dat onze software effectief voor oplossingen zorgt die tot op heden altijd een probleempunt zijn geweest voor alle partijen die bij dergelijke schadegevallen betrokken zijn, zoals verzekeringsmakelaars, syndici en de eindklant. Langs de andere kant kan Van Dessel onze tool ook gebruiken als USP naar syndicusprospecten toe. Het is altijd leuk om te weten dat we nog nieuwe partijen kunnen betrekken in onze samenwerking om uiteindelijk ook voor die partijen efficiëntiewinst te boeken. Zo creëren we een win-winsituatie, zowel voor Van Dessel en Keypoint, als voor de syndicus.

Welke toekomstige ontwikkelingen staan er op het programma voor Keypoint Connect?

Arne Bral: Bij Keypoint houden we ons voortdurend bezig met het verbeteren en verder uitbouwen van ons platform. Zo zijn er vandaag de dag vier fulltime developers aan de slag om het platform gebruiksvriendelijker te maken, maar ook om nieuwe functionaliteiten te creëren. Zo zal er specifiek op vraag van de syndicusmarkt een ticketingsysteem gelanceerd worden op het Connect platform, waarbij de syndicus de mogelijkheid heeft om al zijn lopende zaken mee op te volgen. We gaan in de toekomst ook blijven luisteren naar de noden van syndici en verzekeringstussenpersonen, om zo te blijven bouwen aan functionaliteiten die de werking binnen die kantoren vlotter en efficiënter laten verlopen. Belangrijk hierbij is de koppeling met beheerpakketten aan beide zijden. Op vandaag hebben we aan de kant van de syndicusmarkt reeds twee koppelingen gerealiseerd, namelijk Organimmo en Syndesk, maar ook met andere beheerpakketten proberen wij die koppeling te leggen. Aan de kant van de verzekeringstussenpersoon blijft dit ook een agendapunt met hoge prioriteit, zodat we samen het beheer van gebouwen steeds efficiënter kunnen maken.

Image 2017 12 02 1
Geschreven door Jonathan Goderis

info@keypoint.be

Deze website maakt gebruik van cookies

Pas hieronder uw voorkeuren aan.