Beste gebruiker

Welkom bij de patch notes-blog van week 03/03/2025 (2.21.0)!

In dit artikel delen we de recentste nieuwe veranderingen & verbeteringen voor de release van donderdagavond 06/03/2025 in verband met onze software applicatie Connect.

Van nieuwe functionaliteiten & aanpassingen, tot bugfixes & de roadmap aan nieuwe functionaliteiten/aanpassingen, we hebben hard gewerkt om u de best mogelijke gebruikservaring te bieden. Ons toegewijd team van developers heeft naar uw feedback geluisterd en heeft gewerkt aan het adresseren van belangrijke punten om uw dagelijkse werking op onze applicatie te verbeteren.


NIEUW! AUTOMATISCHE FACTURATIE VOOR ERELOON EN EXTRA PRESTATIES

We introduceren een efficiënte manier om erelonen automatisch te factureren! Met deze nieuwe functionaliteit kunnen erelonen en extra prestaties op basis van vooraf ingestelde criteria automatisch gegenereerd en gefactureerd worden.

Wat kan er allemaal automatisch gefactureerd worden?

  • Ereloon
  • Extra prestaties, zoals inlichtingen voor een verkoop
  • Standaard prestaties, zoals alle verzonden e-mails, brieven, aangetekende brieven

Highlights:

  • Volledig geautomatiseerd
  • Automatische boeking van de verkoopfactuur in Exact (via integratie)
  • Toepasbaar over alle VME’s heen
  • Automatisch versturen van de verkoopfactuur via mail met PDF en UBL.

Voor meer informatie, handleidingen en opstart: helpdesk@keypoint.be

Nieuwe functionaliteiten

  • Nieuw rapport: Overzicht van alle aanvaarde aankoopfacturen (“Factuurlijst”).
  • Uitbreiding portaal mede-eigenaars: De mede-eigenaar kan nu beslissen om zijn gsm-nummer zichtbaar te maken. Wooneenheden + adres zijn nu standaard zichtbaar.
  • Zichtrekening en spaarrekening: Het saldo van de standaardrekening is nu zichtbaar in de algemene informatie van een gebouw.
  • Nieuwe meerderheid beschikbaar voor beslissingen over het reservekapitaal.
  • Vergadering kopiëren: Geldige en ongeldige vergaderingen kunnen snel opnieuw worden aangemaakt met de correcte agendapunten.
  • Boekingsregels op basis van bedrag: Vera maakt het nu mogelijk om boekingsregels te maken gebaseerd op specifieke bedragen.
  • Openingsbalans zonder afsluiting: In het dagboek D1 kunnen jullie nu een openingsbalans kiezen om af te rekenen.
  • QR-code voor provisies: De QR-code opent de banking-app van de mede-eigenaar en vult automatisch de juiste gegevens in.
  • Verplichte velden bij aanmaak notities op de cliëntenpagina: naam en wooneenheid moeten nu worden ingevuld wanneer de mede-eigenaar een notitie aanmaakt op de cliëntenpagina.

Quality of life verbeteringen

  • Layoutverbeteringen bij individuele afrekeningen.
  • Mailbox-performance verbeterd, Vera blijft hier continu optimalisaties doorvoeren.
  • Kapitaaloverzicht in VME-beheer toont nu het totaal van reserve- en vast werkkapitaal.
  • Aankoopfacturen in VME-beheer: indicatie toegevoegd of een factuur in een enveloppe zit of via domiciliëring moet worden betaald.
  • Boekstuknummer aankoopfactuur zichtbaar op het rapport “Factuurlijst PDF”.
  • Wanneer de mede-eigenaar een volmacht indient via het portaal zal zijn of haar eigen naam niet meer zichtbaar zijn in de lijst om een volmachthouder te kiezen.
  • Waarschuwing bij ongeldige mailboxkoppeling op het dashboard.
  • Bulkactie stemmenregistratie verbeterd: Optie toegevoegd om enkel nog niet-geregistreerde stemmen te registreren.
  • AI-verbeteringen voor ingescande facturen: Aanpassingen worden automatisch verwerkt om het AI-model te trainen.
  • Vergaderlocatie / bedrijf zichtbaar op agenda. 
  • Live stemindicator tijdens vergaderingen: geeft aan hoeveel mede-eigenaars moeten stemmen en wie al gestemd heeft. Zichtbaar via een extra knop in de resultaten van de stemming.
  • Agendapunten automatisch herschikken na verwijderen van een agendapunt.
  • Duidelijkere termen op de afrekeningen: “Positief saldo” en “negatief saldo” vervangen door “openstaand saldo” en “tegoed”.
  • Actief boekjaar wordt standaard ingevuld in VME-beheer.
  • Vera blokkeert nu directe boekingen op rekeningen: 400000, 440000, 550000.
  • Documenten op portaal: Publieke documenten worden nu als eerste weergegeven.
  • Duidelijk onderscheid tussen kredietnota’s en aankoopfacturen op het portaal.
  • Automatische invulling boekjaarperiodes bij individuele documenten.
  • In het overzicht van contacten kan er nu ook gefilterd worden op e-mailadressen.
  • Tijdens het opmaken van communicatie / mailings kan er nu een document per taal worden toegevoegd.
  • Aangemaakte assets zijn nu direct zichtbaar in een gebouw zonder eerst op de knop “Extra informatie” te klikken.
  • Duidelijkere foutmelding bij afsluiting boekjaar.
  • Betalen-knop laadt nu eerst alle aankoopfacturen zo kunnen er geen aankoopfacturen gemist worden.

Bugfixes

  • Geen individuele afrekening meer voor volledig ontkoppelde mede-eigenaars.
  • De verdeelsleutel gelinkt aan een 6-rekening in het rekeningstelsel zal nu correct gelinkt worden tijdens het verwerken van de CODA-wachtrekening.
  • Het aanmaken van zowel algemene + individuele documenten voor een VME is niet meer mogelijk, beide moeten apart aangemaakt worden.
  • Leveranciers die per ongeluk gelinkt werden aan een gebouw zullen niet meer meegenomen worden tijdens het generen van documenten.
  • Aankoopfacturen met een bedrag = 0 worden niet meer geselecteerd voor een enveloppe.
  • De beschrijving van een boekhoudkundig rekeningnummer zal nu altijd correct afgebeeld worden op de resultatenrekening.
  • Tijdens het versturen van e-mails uit een dossier zullen alle e-mailadressen automatisch ingevuld worden uit de context “Alle”.
  • Alle type gebruikers (supervisors + users) kunnen nu de wachtrij van een vergadering openen + invites versturen.
  • Er worden geen debiteuren meer verzonden voor gebouwen op inactief.
  • Wijzigingen aan de vergaderperiode op een VME worden terug correct opgeslagen.
  • Een ondergeschikte relatie wordt nu correct weergegeven in de betrokken partijen van een dossier.
  • Wijzigingen aan het dashboard blijven nu bestaan.
  • Mappen met bestanden kunnen nu opnieuw gekopieerd worden naar een andere map.
  • Het manueel typen van extra tekst tijdens het combineren van mailings is terug functioneel.
  • De beschrijving van verschillende lijnen in een openingsbalans blijft nu behouden.
  • De counter voor de taken bovenaan in Vera ververst nu automatisch als een taak afgewerkt wordt.
  • Het wijzigen van verdeelsleutel naar individuele verdeling op een geaccepteerde aankoopfactuur zal geen ongewenste extra lijnen meer toevoegen.
  • Het kiezen van een tweede volmachthouder zal nu correct opslaan.
  • Het toevoegen van een tweede betaling in een dossier is opnieuw volledig functioneel.
Jonathan Goderis 3
Écrit par Jonathan Goderis

info@keypoint.be