13 JUNI 2025
Patch notes — Week 09/06/2025 (2.23.0)
Beste gebruiker
Welkom bij de patch notes-blog van week 09/06/2025 (2.23.0)!
In dit artikel delen we de recentste nieuwe veranderingen & verbeteringen voor de release van donderdagavond 12/06/2025 in verband met onze software applicatie Vera.
Van nieuwe functionaliteiten & aanpassingen, tot bugfixes & de roadmap aan nieuwe functionaliteiten/aanpassingen, we hebben hard gewerkt om u de best mogelijke gebruikservaring te bieden. Ons toegewijd team van developers heeft naar uw feedback geluisterd en heeft gewerkt aan het adresseren van belangrijke punten om uw dagelijkse werking op onze applicatie te verbeteren.
Nieuwe functionaliteiten:
- Volledig beheer van boekjaren en journalen in Vera!
- Nieuwe boekjaren en journalen kunnen nu direct in Vera worden aangemaakt
- Kies voor de kaart “Boekjaren en journalen” binnen de instellingen van de VME
- Tijdens het aanmaken van nieuwe boekjaren worden de instellingen van dagboeken automatisch overgenomen uit vorige boekjaren
- Aanmaken van financiële boekingen rechtstreeks in Vera.
- Nieuwe financiële boekingen kunnen nu direct in Vera worden aangemaakt
- Kies voor “Financiële boeking” onder het plusje in de kaart “Boekingen”
Enkel de volgende zaken moeten nog extern gebeuren:
- Aanvragen van CODA-mandaten
- Importeren van CODA-bestanden
- Overboeken van boekjaren
- Aankoopfacturen kunnen nu volledig bewerkt worden – van algemene gegevens zoals leverancier, boekjaar en VME tot aan de boekingslijnen.
- Er kan nu een vrije overschrijving (enveloppe) worden aangemaakt op een VME. Kies rechtsboven onder de algemene actieknop van een VME voor “Vrije overschrijving aanmaken”.
- Standaardrekeningen uit het rekeningstelsel kunnen worden bewerkt om een andere beschrijving in te geven.
- De gelinkte taken aan een vergadering worden nu automatisch mee gewijzigd wanneer de gebruiker een andere datum kiest voor de vergadering.
- Er is een nieuwe kaart “Leveranciers” beschikbaar op een gebouw.
- Het ingeven van een cliënt tijdens het aanmaken van een dossier of verzkeringsdossier kan nu worden opgesplitst per type dossier.
Opmerking:
De taken op het dashboard zijn verwijderd om de performantie van Vera te behouden.
Quality of life:
- Het veld voor de handtekening tijdens de registratie van een vergadering is nu beter zichtbaar.
- De lijst van mede-eigenaars op het portaal is nu alfabetisch gesorteerd op familienaam.
- Ontvangers kunnen nu worden verwijdered tijdens het versturen van manuele herinneringen.
- Contacten en bedrijven in de kaart van “Wooneenheden” op een gebouw zijn nu hyperlinks.
- Zeer grote afbeeldingen worden nu correct weergegeven in de vergaderverslagen.
- De geldigheid controleren kan nu worden gewijzigd wanneer het registratieproces van de vergadering is gestart.
- De selector voor verdeelsleutels tijdens de validatie van aankoopfacturen is breder gemaakt.
- Verbeteringen in de layout van afspraken binnen een dossier.
- E-mails in een dossier kunnen nu worden doorgestuurd naar een bepaalde rol binnen de VME.
- Boekhoudkundige rekeningnummer die starten met 499 worden niet meer getoond op de globale afrekening met detail.
- De actief passief balans heeft een nieuw lijntje gekregen: “Tussentijds resultaat”.
- Inactieve VME’s worden niet meer getoond in de selectors.
- Gecombineerde communicatie kan nu worden opgemaakt tijdens het opmaken van VME-communicatie.
- Toevoeging van de kolom “Gemaakt door” onder extra prestaties.
- Toevoeging van nieuwe tags voor e-mails en brieven binnen de context van VME en provisies.
- De standaardcommunicatievoorkeur voor het versturen van uitnodigingen voor vergaderingen staat nu op “Aangetekende brief”.
- Afrekeningen kunnen nu worden verzonden vanuit een persoonlijk e-mailadres.
- De multiplechoice-mogelijkheden worden nu ook getoond in de stemresultaten tijdens de vergadering.
- De kolom “Beschrijving” is breder gemaakt in het overzicht van taken.
Bugfixes:
- In het overzicht van taken is de gelinkte VME nu zichtbaar voor een vergadering.
- Verdeelsleutels kunnen opnieuw worden verwijderd.
- De geldigheid controleren wordt nu correct overgenomen tijdens het aanmaken van een vergadering via het hoofdmenu “Vergaderingen”.
- Layoutverbeteringen voor agendapunten tijdens een vergadering op het portaal.
- De QR-code op provisies werkt nu zoals verwacht.
- Er kan opnieuw communicatie worden verstuurd naar huurders binnen een VME.

Geschreven door Jonathan Goderis
info@keypoint.be