Beste gebruiker

Welkom bij de patch notes-blog van week 20/01/2025 (2.20.0)!

In dit artikel delen we de recentste nieuwe veranderingen & verbeteringen voor de release van donderdagavond 23/01/2025 in verband met onze software applicatie Connect.

Van nieuwe functionaliteiten & aanpassingen, tot bugfixes & de roadmap aan nieuwe functionaliteiten/aanpassingen, we hebben hard gewerkt om u de best mogelijke gebruikservaring te bieden. Ons toegewijd team van developers heeft naar uw feedback geluisterd en heeft gewerkt aan het adresseren van belangrijke punten om uw dagelijkse werking op onze applicatie te verbeteren.


NIEUW debiteurenbeheer! 

  • Om herinneringen te versturen kijkt Vera niet meer naar de afpuntingen van provisies of de openingsbalans, maar naar het boekhoudkundig saldo van de klant. Een voorbeeld:
    • Eline heeft een provisie ontvangen van 500 euro en betaalt deze zonder gestructureerde mededeling. Bijgevolg kan de provisie niet automatisch afgepunt worden
    • Zodra de betaling binnenkomt in Vera, is Eline haar saldo gelijk aan 0
    • Voor het versturen van herinneringen kijkt Vera nu naar Eline haar saldo en ziet dat dit op 0 staat.
    • Er wordt geen herinnering meer verzonden. Voorheen zou er wel een herinnering zijn verzonden zolang de betaling niet manueel was afgepunt met de provisie.

BELANGRIJK:

Er moeten nieuwe templates aangemaakt worden voor communicatie. Wij voorzien een tussentijdse template zodat de automatische flow behouden blijft. Indien jullie deze template willen aanpassen, kan dat als volgt:

  • Ga naar teaminstellingen
  • Kies voor het tabblad “Communicatie”
  • Navigeer naar de kaart “Automatisch berichten”
  • Verwijder eventueel reeds aangemaakt templates voor herinnering 1,2 en 3
  • Klik op de blauwe knop “Automatisch berichtsjabloon aanmaken”
  • In stap 1: kies de context “Debiteuren”
  • In stap 2: Kies een trigger: herinnering 1,2 of 3
  • Stap 3 is niet van toepassing voor debiteuren
  • In stap 4: stel de brief en e-mail samen en vergeet onderaan, het nieuw gemaakt doctype niet te linken indien u deze wil gebruiken.

------

  • Verdeelsleutels kunnen nu ook aangemaakt worden op basis van een budget. Het is wel een vereiste om het budget op te maken op basis van verdeelsleutels of beide (rekeningnummer + verdeelsleutel).
  • Onze integratie met EasyPost toont nu ook de status van verzonden brieven. Voor deze release werd de status altijd als “Gefaald” weergegeven, maar dit zal nu de werkelijke status in EasyPost afbeelden.
  • Er kunnen nu persoonlijke types aangemaakt worden voor wooneenheden.
    • Ga naar teaminstellingen
    • Kies voor het tabblad “Gebouw”
    • Navigeer naar de kaart “Wooneenheden”
  • Uitbreidingen en verbeteringen voor de individuele afrekeningen
    • Datum genot is nu zichtbaar per wooneenheid
    • Het logo van de syndicus is zichtbaar in de footer
    • Voor de verdeling van meterstanden is de gelinkte unit nu zichtbaar
    • Toevoegen van extra tekst voor de aanvraag tot betaling
  • Budgetfunctionaliteit:
    • Er kan nu gemakkelijk een budget aangemaakt worden op basis van een bestaand budget of de werkelijke kosten uit een vorig boekjaar.

Quality of life

  • Er kan nu gekozen worden tussen boekjaren tijdens de registratie van een verkoop.
  • Er is een nieuwe kolom zichtbaar “Verdeelsleutel” in het overzicht van aankoopfacturen op een VME.
  • Huurders zijn niet meer zichtbaar in de lijst van mede-eigenaren op het portaal.
  • Het saldo per mede-eigenaar is toegevoegd aan het rapport “Eigenaarsbewegingen”.
  • Het toevoegen van een extra zin ter verduidelijking onder de aanwezigheidslijst van het verslag van een vergadering: “Eigenaren met het veld ‘Aanwezig van’ / ‘Aanwezig tot’ leeg, worden als aanwezig gemarkeerd voor de hele vergadering.
  • Verbeteringen in de snelheid van het verwerken + afbeelden van resultaten tijdens een algemene vergadering.
  • Het is geen verplichting meer om een KBO-nummer in te voeren voor bedrijven wanneer er provisies geboekt moeten worden.
  • Tijdens het afpunten van gelijke bedragen zal Vera nu ook rekening houden met de datum van betaling en datum van opvraging van de provisie.
  • Kolommen in het menu “Betalingen” kunnen nu gesorteerd worden.
  • Alleen actieve eigenaren worden geselecteerd tijdens het versturen van een e-mail naar een bepaalde hoedanigheid van een gebouw.
  • Na het versturen van een mail in de mailbox van Vera zal de positie in de mailbox behouden blijven.
  • Het ingeven van een URL voor een hybride of online vergadering is nu optioneel geworden.
  • Tijdens het betalen van aankoopfacturen wordt nu altijd het saldo van de zichtrekening binnen het actieve boekjaar getoond.
  • Het portaal voor de mede-eigenaar wordt niet meer automatisch vertaald door de browser.
  • Een reeds goedgekeurd budget kan nu verwijderd worden.
  • IBAN en BIC zijn niet langer verplicht bij het valideren van een kredietnota.

Bugfixes

  • Wanneer de status gewijzigd wordt van een dossier tijdens het toevoegen van een taak, zal deze nu correct opslaan.
  • Welke beheerder een taak heeft afgewerkt in een dossier, is opnieuw zichtbaar.
  • In stap 1 van het aanmaken van een verzekeringsdossier is het toevoegen van een nieuw gebouw opnieuw mogelijk.
  • Niet-gevalideerde volmachten zijn niet meer zichtbaar in de lijst van aanwezigen op de registratiepagina van een vergadering.
  • Een handtekening verzonden via een Gmail-account wordt nu correct afgebeeld in de mailbox van de ontvanger.
  • Het toevoegen van leden aan de raad van mede-eigendom verloopt nu correct en zonder dubbele vermeldingen.
  • Meterstanden bij een verkoop worden nu correct afgebeeld op de individuele afrekening.
Jonathan Goderis 3
Geschreven door Jonathan Goderis

info@keypoint.be